teisipäev, 27. mai 2008

Miks on juhtideks mehed?




See on teada tõde, et juhtivatel kohtadel on enamasti meessoost isikut.
Kuid miks see on nii?
Järgnevad on minu oletused:

• Naiste jaoks on olulisemad inimeste vahelised suhted (selles kahten isegi)
• Puudub ambitsioonikus
• Madal enesehinnang. Esmalt pead ise uskuma, et seda väärt oled.

Ja kõige olulisem ..
• Naised keskenduvad detailidele, mitte lõpp-eesmärgile!

Näiteks elust enesest..
Eile õhtul enne magaminekut ei suutnud lakata mõtlemast sajast pisidetailist, mis mu uues töökohas oluline võib olla.. a`la kas on vaja ise kittel ja vahetusjalanõud võtta, kas ma suudan tööülesandeid täita.

Kuid kui järele mõelda, siis need on nii väiksed probleemid, et nendega ei tasuks oma pead vaevatagi. Edukas-ambitsoonikas töötaja keskendub põhiideele.
“Ma sain selle töö. Seega juba see näitab, et ma olen selles asutuses vajalik.”
Mõjub ju palju eneseusku tõstvamalt?!

Mul on kursusekaaslane, kes praktilise töö ajal suudab alati kõiki närvi ajada, küsides 3 korda ühte ja sama asja üle.
Pole oluline, kas sa hoiad hapet 5 või 7 sekundit,
Pole oluline, millega sa kraabid üleliigse adhesiivi maha,
Pole oluline, kas sa teed kaviteedi 3 või 4 mm sügavuse.
Oluline on, et sa seda teed ja et sa selle valmis saad!

Ma tahan seda öelda, et naised (kaasaarvatud mina) keskendume oma motets valedele ideedele ja sellega õõnestame oma eneseusku..
Liigselt detailidesse süvanedes ei saa sinust parem töötaja, vaid tähenärija.

Samal ajal, kui segaduses olev neiu otsib vastuseid oma kümnele küsimusele, saab kursusevend oma vaistu usaldades töö valmis ja sugugi mitte halvemini, kui seda 2 korda aeglasemalt teinud neiu.

Lõpptulemus on sama, kulunud aeg ja närvikulu aga erinev.

Ma leian end isegi pidevalt muretsemas millegi pärast, mis monda aega hiljem tundub nii tühise probleemina.
Miks ma siis muretsen asjade pärast, kui ma tean, et sellest pole mingit kasu lahenduse saamisel?
Kuid see on see paranoiline muretsemisharjumus. Et kui ma ei muretse, siis läheb asi halvamini. Pole loogikat? Jah, eks ta ole. Pigem ebausk.

Ma arvan, et mehed suunavad oma energia uute ideede genereerimisse ning saavad sellest topelt kasu. Aga naised vaid kulunud närvid.

Kommentaare ei ole: